Częste pytania (FAQ)
Często zadawane pytania dotyczące Elastycznej Linii Gotówkowej
Wybraliśmy najczęściej zadawane pytania dotyczące elastycznej linii gotówkowej w NEXU.pl, ale jeśli nie znajdziesz odpowiedzi, której szukasz, nie wahaj się z nami skontaktować. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w dni robocze od 9:00 do 18:00 (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy).
Co to jest elastyczna odnawialna linia gotówkowa?
Elastyczna linia gotówkowa to kredyt odnawialny w Nexu.pl, z którego możesz skorzystać, by mieć dostęp do gotówki na swoim koncie. Możesz skorzystać z limitu od 1000 zł do 6000 zł na okres 124 dni z możliwością wnioskowania o refinansowanie zadłużenia po zakończeniu tego okresu. W dowolnej chwili możesz wypłacić gotówkę, a każdorazowa wpłata w terminie oznacza brak dodatkowych opłat w postaci odsetek za opóźnienie.
Jak cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL?
Możesz łatwo odwołać zastrzeżenie – usługa ta jest dostępna w 100% online i jest bezpłatna. W aplikacji aplikacja mObywatel lub bezpośrednio na stronie rządowej www.gov.pl. Można też tego dokonać w Urzędzie Gminy.
Jak długo mogę korzystać z gotówki w ramach odnawialnej linii kredytowej?
Jeden cykl elastycznej linii gotówkowej trwa 124 dni. Można przedłużyć go o kolejne 124 dni przed lub po wygaśnięciu dotychczasowej elastycznej linii gotówkowej, wnioskując o takie same lub większe środki finansowe, dostępne do wypłaty na Twój rachunek bankowy w każdej chwili.
Dla kogo jest odnawialna linia gotówkowa?
Elastyczna linia gotówkowa przeznaczona jest dla wszystkich, którzy ukończyli 18 rok życia, posiadają rachunek bankowy, adres e-mail oraz dowód osobisty. Odnawialna linia gotówkowa może służyć, jako zabezpieczenie w razie nagłych wypadków - możesz z niej korzystać wtedy, kiedy potrzebujesz.
Nie otrzymuję wiadomości e-mail.
Sprawdź folder "Spam" w swojej skrzynce pocztowej, jeśli nie ma w nim naszej wiadomości, wyślij e-mail na kontakt@nexu.pl. Sprawdź również, czy podczas rejestracji został wpisany prawidłowy adres e-mail.
Dobrym pomysłem może także okazać się dodanie naszego kontaktu do nadawców zaufanych - tym sposobem nasze wiadomości do Ciebie nie będą wpadały do SPAMU.
Dlaczego warunkiem złożenia wniosku jest posiadanie telefonu komórkowego?
Na Twój numer telefonu komórkowego przesyłany jest kod weryfikacyjny, konieczny do wypełnienia wniosku o pożyczkę.
Na jakich zasadach działa elastyczna linia gotówkowa w Nexu?
Aktywując konto w Nexu.pl i składając wniosek o elastyczną linię gotówkową wybierz kwotę, którą chciałbyś zabezpieczyć się na nadchodzące 124 dni. Po pozytywnej ocenie zdolności kredytowej, otrzymasz dostęp do elastycznej linii gotówkowej, w ramach której, za pośrednictwem swojego konta w Nexu.pl, możesz wypłacić wybraną kwotę (min. 200 zł) jeszcze tego samego dnia. Po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego (31 dni) powinieneś spłacić co najmniej 15% wykorzystanej kwoty linii gotówkowej wraz z odsetkami. Pamiętaj, że brak terminowej spłaty oznacza zablokowanie możliwości dalszych wypłat gotówki ramach w elastycznej linii.
Czy mogę spłacić tylko kwotę, z której korzystałem czy należy od razu spłacić całość?
To Ty decydujesz, jaką kwotę spłacasz w danym okresie rozliczeniowym. Możesz spłacić całość wykorzystanej kwoty linii gotówkowej wraz z odsetkami, albo jej część - jednak nie mniej niż 15% wykorzystanej kwoty wraz odsetkami.
Czy po wygaśnięciu dotychczasowej elastycznej linii gotówkowej mogę wnioskować o kolejną linię gotówkową na kolejny okres 124 dni?
Tak, jest taka możliwość. Można wnioskować o tą samą kwotę elastycznej linii gotówkowej lub o większą kwotę na swoje wydatki.
W jakich przypadkach naliczane są odsetki?
Odsetki naliczane są od wypłat w ramach elastycznej linii gotówkowej od dnia wypłaty. Oznacza to, że jeśli przyznany limit to 2000 zł, a wypłacono 350 zł to odsetki zostaną naliczone od 350 zł, które będą płatne po zakończeniu okresu rozliczeniowego, w którym dokonano wypłaty.
Jaka jest minimalna kwota, którą należy spłacać po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego?
Minimalna spłata to 15% wykorzystanej kwoty linii gotówkowej wraz z odsetkami.
Jaka jest minimalna kwota wypłaty z przyznanych środków?
Minimalna kwota, którą możesz wypłacić to 200 złotych.
Czy jest możliwość refinansowania elastycznej linii gotówkowej w Nexu.pl?
Tak, dopuszczamy takie rozwiązanie. Jest ono dostępne w panelu klienta po przejściu pozytywnej oceny zdolności kredytowej.
Jak wnioskować o elastyczną linię gotówkową w Nexu.pl?
Na kalkulatorze na stronie głównej zaznacz kwotę, o którą chcesz wnioskować. Następnie zaloguj się lub zarejestruj w Nexu.pl, podaj nam swoje dane, przejdź weryfikację podając kod SMS i czekaj na decyzję.
Jakie dokumenty będą potrzebne, by otrzymać elastyczną linię gotówkową w Nexu.pl?
Żeby otrzymać elastyczną linię gotówkową w Nexu.pl potrzebujesz jedynie dowodu osobistego.
Co zrobić w przypadku kiedy nie mogę spłacić raty w terminie?
Skontaktuj się z nami mailowo windykacja@nexu.pl lub telefonicznie dzwoniąc na numer +48 (22) 30 20 30 . Wspólnie spróbujemy omówić sprawę Twojej linii kredytowej i znaleźć rozwiązanie najlepsze w takiej sytuacji.
Zapomniałem hasło do logowania się w panelu klienta Nexu.pl - co dalej?
Skorzystaj z procedury odzyskiwania hasła na stronie internetowej Nexu.pl. Wpisz swój adres e-mail, pod którym jest zarejestrowane Twoje konto i kliknij "wyślij kod". Otrzymane na telefon hasło wpisz na stronie, aby zalogować się do profilu.
Czy na prawo jazdy można wziąć kredyt?
Każdy z nas posiada kilka dokumentów z danymi osobowymi i zdjęciem, ale nie każdy z nich może zostać wykorzystany do potwierdzenia tożsamości. Jednym z takich dokumentów jest prawo jazdy, które często w naszym mniemaniu traktujemy jako zamiennik dowodu osobistego. Zgodnie z polskim prawem nasze myślenie jest jednak błędne.
Dokument tożsamości to urzędowy dokument, który ma potwierdzać, że jego posiadacz rzeczywiście jest tą osobą, za którą się podaje. Każdy dokument tożsamości (m.in z danymi takimi jak: imię i nazwisko jego właściciela, datę urodzenia, pesel oraz płeć) ma także swój indywidualny numer identyfikacyjny. Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, za dokument służący potwierdzeniu tożsamości przyjmuje się dowód osobisty lub paszport.
Aby uzyskać kredyt w banku musimy posiadać i okazać dowód osobisty. Na podstawie tego dokumentu nie tylko potwierdzamy swoją tożsamość, ale także udostępniamy dane potrzebne do sporządzenia umowy kredytowej.
Nigdy nie otrzymamy kredytu w banku na podstawie dokumentu tożsamości innego niż dowód osobisty. Jeśli bank dodatkowo poprosi np. o paszport.
Czy można wziąć kredyt na paszport?
Zaciągnięcie kredytu w banku na podstawie paszportu lub prawa jazdy nie jest możliwe, dokumentem tożsamości używanym w procedurze kredytowej jest dowód osobisty. Wyjątkiem są jedynie obcokrajowcy, którzy legitymują się paszportem.
Trzeba pamiętać, że ani banki, ani zdecydowana większość innych instytucji finansowych, w tym pozabankowych, nie akceptują w swoich procedurach paszportu jako dokumentu potwierdzającego tożsamość. Każdy dorosły obywatel Polski ma obowiązek posiadania dowodu osobistego, który zawiera konkretne informacje służące jego identyfikacji.
Zaciągnięcie kredytu w banku na podstawie paszportu lub prawa jazdy nie jest możliwe, dokumentem tożsamości używanym w procedurze kredytowej jest dowód osobisty.
Wyjątkiem będą jedynie obcokrajowcy, którzy legitymują się paszportem. Inaczej wygląda procedura zaciągnięcia zobowiązania w banku dla obcokrajowców z Unii Europejskiej, posiadających dowód osobisty, a inaczej spoza UE.
W pierwszym przypadku procedura ubiegania się o kredyt będzie nieco prostsza, ze względu na prawo wspólnotowe, chociaż i tak bank ma możliwość odmówienia udzielenia kredytu lub pożyczki (np. w sytuacji, gdy uzna, że centrum interesów życiowych klienta znajduje się poza granicami Polski).
Obcokrajowcy spoza Unii Europejskiej ubiegający się o kredyt muszą spełnić szereg dodatkowych formalności. Należy pamiętać, że oferta banków, a także wszystkie procedury będą całkowicie się różnić w przypadku obcokrajowców a polskich obywateli.
Kiedy naliczane są odsetki karne?
Jeśli termin spłaty rachunku (całość lub minimalna kwota do spłaty) przypada na:
1) dzień roboczy (tj. dzień inny niż sobota, niedziela lub święto) to w przypadku braku spłaty odsetki karne (odsetki za opóźnienie w spłacie) naliczymy od dnia następnego;
2) sobotę, niedzielę lub święto, termin spłaty ulega przesunięciu na najbliższy dzień roboczy. W przypadku braku spłaty, odsetki karne (odsetki za opóźnienie w spłacie) naliczymy od następnego dnia po tym najbliższym dniu roboczym.
Przykład:
1) Dzień spłaty przypada na 08.05 i NIE JEST to sobota, niedziela, święto - w przypadku braku spłaty odsetki naliczane są od 09.05;
2) Dzień spłaty przypada na 08.05 JEST TO piątek oraz święto - spłata przesuwa się na poniedziałek 11.05, a odsetki liczone są od dnia 12.05 (nawet, jeśli ten dzień to święto).
Czy mogę dokonać spłaty BLIKIEM?
Tak, istnieje możliwość spłaty przez BLIK.
Co oznacza kredyt odnawialny?
Odnawialny kredyt oznacza, że spłata wykorzystanej kwoty w ramach udostępnionej Ci linii gotówkowej odnawia pozostały do wypłaty limit tej linii.
FORMULARZ INFORMACYJNY DOTYCZĄCY KREDYTU KONSUMENCKIEGO
1. Imię, nazwisko (nazwa) i adres (siedziba) kredytodawcy lub pośrednika kredytowego
Kredytodawca: |
Blue Finance Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Pańska 73, 00-834 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000884428, NIP: 7011020984, REGON: 388221973, o kapitale zakładowym w wysokości 1 100 000,00 zł, wpisana do rejestru instytucji pożyczkowych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem RIP000553, dalej jako „Pożyczkodawca” |
ul. Pańska 73, 00-834 Warszawa |
|
Numer telefonu: |
+48 222 30 20 30 |
Adres poczty elektronicznej: |
kontakt@nexu.pl |
Numer faksu: |
Nie dotyczy |
Adres strony internetowej: |
www.nexu.pl |
Pośrednik kredytowy:* |
Dane identyfikacyjne: (Adres, z którego ma korzystać konsument) |
Adres: (siedziba) |
Nie dotyczy |
Numer telefonu: |
Nie dotyczy |
Adres poczty elektronicznej: |
Nie dotyczy |
Numer faksu: |
Nie dotyczy |
Adres strony internetowej: |
Nie dotyczy |
2. Opis głównych cech kredytu
Rodzaj kredytu |
Kredyt odnawialny |
Całkowita kwota kredytu Maksymalna kwota/suma (jeżeli nie przewidziano maksymalnej kwoty) wszystkich środków pieniężnych, które zostaną Panu/Pani udostępnione |
|
Terminy i sposób wypłaty kredytu W jaki sposób i w jakim terminie otrzyma Pan/Pani środki pieniężne |
Przyznanie kredytu jest uzależnione od dokonania pozytywnej oceny zdolności kredytowej Klienta przeprowadzonej przez Pożyczkodawcę ( „Ocena zdolności kredytowej”). Pożyczkodawca, niezwłocznie po dokonaniu pozytywnej Oceny zdolności kredytowej Klienta, nie później jednak niż w terminie 1 Dnia roboczego od dnia zawarcia Umowy limitu kredytowego („Umowa”), udostępni Klientowi kredyt odnawialny („Kredyt”) do wysokości limitu kredytowego („Limit kredytowy”), a Klient jest uprawniony do korzystania z Kredytu poprzez dokonywanie wypłat w ciężar Limitu kredytowego. Klient korzysta z Kredytu poprzez dokonywanie następujących operacji:
Każda operacja, o której mowa powyżej obniża wysokość dostępnego Limitu kredytowego o kwotę dokonanej operacji. Pożyczkodawca odmówi wykonania wypłaty, o której mowa w pkt 1 powyżej, jeżeli jej wykonanie skutkowałaby przekroczeniem dostępnego Limitu kredytowego. Okres udostępnienia Limitu kredytowego tj. okres, w którym Klient jest uprawniony do wypłat Kredytu w ciężar Limitu kredytowego pokrywa się z Okresami rozliczeniowymi i wynosi 124 dni od dnia zawarcia Umowy. |
Czas obowiązywania umowy |
Umowa jest zawarta na czas określony 131 dni tj. od dnia r. do dnia r. |
Zasady i terminy spłaty kredytu |
Klient dokonuje wypłat Kredytu, które Pożyczkodawca ewidencjonuje w przypadających po sobie okresach kolejnych 31 dni („Okres rozliczeniowy”). Pierwszy okres rozliczeniowy rozpoczyna się od dnia następującego po dniu zawarcia Umowy. Po zakończeniu danego Okresu rozliczeniowego, pierwszego dnia przypadającego po danym Okresie rozliczeniowym („ Data rachunku”), Pożyczkodawca sporządzi i udostępni Klientowi w Koncie wykaz wszystkich wypłat w ciężar Limitu kredytowego dokonanych przez Klienta w danym Okresie rozliczeniowym („Rachunek”). Klient jest zobowiązany do spłaty na rzecz Pożyczkodawcy Kwoty do spłaty lub co najmniej Minimalnej kwoty do spłaty wskazanej w danym Rachunku. Klient dokonuje spłaty w terminie 8 dni przypadających po danym Okresie rozliczeniowym (7 dni liczonych od Daty rachunku) („Termin spłaty”). W przypadku, jeżeli Klient dokona wyboru opcji spłaty co najmniej Minimalnej kwoty do spłaty, pozostała część Kwoty niespłaconej zostanie doliczona do Kwoty do spłaty w kolejnym Rachunku i będzie płatna przez Klienta wraz z Odsetkami kapitałowymi w kolejnym Terminie spłaty. Klient może dokonać spłaty poprzez:
W przypadku dokonywania przez Klienta spłaty w Terminie spłaty, dniem spłaty jest Termin spłaty, pod warunkiem, że w przypadku formy spłaty określonej w:
W przypadku, gdy Klient pozostaje w zwłoce (opóźnieniu) spłaty, dniem spłaty jest, w przypadku formy spłaty określonej w:
Wszystkie dokonywane przez Klienta spłaty zostaną zaliczone przez Pożyczkodawcę w następującej kolejności:
Jeżeli po rozliczeniu przez Pożyczkodawcę dokonanych przez Klienta spłat, w terminach i kolejności określonej powyżej, powstanie nadpłata, Pożyczkodawca będzie przechowywać kwotę nadpłaty na rachunku bankowym Pożyczkodawcy. Klient może złożyć dyspozycję zwrotu nadpłaty na rachunek bankowy Klienta. W przypadku braku złożenia dyspozycji zwrotu nadpłaty, kwota nadpłaty zostanie zaliczona przez Pożyczkodawcę na poczet najbliższej Kwoty do spłaty zgodnie z powyższymi zasadami. Ostatecznym terminem spłaty przez Klienta całkowitej kwoty salda wszystkich zobowiązań pieniężnych Klienta wobec Pożyczkodawcy wynikających z Umowy („ Kwota zadłużenia”) jest 8. dzień przypadający po ostatnim Okresie rozliczeniowym (7. dzień liczony od Daty rachunku) („ Termin spłaty ostatecznej”). |
Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta Jest to suma wszystkich środków pieniężnych, które kredytodawca udostępnia Panu/Pani, oraz wszelkie koszty, które zobowiązany/a będzie Pan/Pani ponieść w związku z umową o kredyt |
zł Całkowita kwota do spłaty stanowi sumę Całkowitej kwoty kredytu i Całkowitego kosztu kredytu. Ostateczna wysokość Całkowitej kwoty do spłaty może być niższa od kwoty wskazanej w Warunkach umowy i jest uzależniona od sposobu korzystania przez z Kredytu w trakcie całego Okresu obowiązywania umowy |
Kredyt wiązany lub w formie odroczonej płatności* - opis towaru lub usługi: - cena: |
Nie dotyczy |
Wymagane zabezpieczenia kredytu* Zabezpieczenie, jakie będzie Pan/Pani musiał/a przedstawić w związku z umową o kredyt |
Nie dotyczy |
Informacja, czy umowa o kredyt przewiduje gwarancję spłaty całkowitej kwoty kredytu wypłaconej na jej podstawie * Jeżeli zgodnie z postanowieniami umowy o kredyt płatności dokonywane przez Pana/Panią nie są zaliczane do spłaty całkowitej kwoty kredytu, ale będą wykorzystywane do zgromadzenia kapitału przez okresy i na zasadach określonych w umowie o kredyt lub w umowie dodatkowej, to umowa o kredyt nie przewiduje gwarancji spłaty całkowitej kwoty kredytu wypłaconej na jej podstawie. |
Nie dotyczy |
3. Koszty kredytu
4. Inne ważne informacje
Odstąpienie od umowy W terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy ma Pan/Pani prawo do odstąpienia od umowy: |
Klient może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy. W celu odstąpienia od Umowy Klient powinien złożyć Pożyczkodawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z zachowaniem następującej formy pod rygorem nieważności:
Składając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy. Termin na odstąpienie od Umowy jest zachowany, jeżeli Klient prześle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy. Klient nie ponosi kosztów związanych z odstąpieniem od, z wyjątkiem Odsetek kapitałowych za okres od dnia wypłaty Kredytu do dnia spłaty (zwrotu) Kredytu (o ile Kredyt został poddany oprocentowaniu). Klient jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu na rzecz Pożyczkodawcy Kredytu wraz z Odsetkami kapitałowymi (o ile Kredyt został poddany oprocentowaniu), nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Klient dokonuje zwrotu Kredytu na rzecz Pożyczkodawcy poprzez:
W przypadku braku zwrotu przez Klienta wypłaconych kwot Kredytu w terminie Pożyczkodawca rozpocznie naliczanie (maksymalnych) Odsetek za opóźnienie od niezwróconej w terminie wypłaconych kwot Kredytu, a Klient będzie zobowiązany do zwrotu Pożyczkodawcy wypłaconych kwot Kredytu wraz z naliczonymi Odsetkami za opóźnienie. |
Spłata kredytu przed terminem określonym w umowie Ma Pan/Pani prawo w każdym czasie do spłaty całości lub części kredytu przed terminem określonym w umowie |
Klient może w każdym czasie dokonać częściowej lub całkowitej spłaty Kredytu przed terminem określonym w Umowie. Klient dokonuje przedterminowej spłaty na podstawie Dyspozycji. W przypadku przedterminowej spłaty Kredytu Całkowity koszt kredytu ulega obniżeniu o te koszty, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania Umowy, chociażby Klient poniósł je przed spłatą. W przypadku całkowitej przedterminowej spłaty Kredytu, Pożyczkodawca dokona rozliczenia Umowy w terminie 14 dni od dnia dokonania całkowitej przedterminowej spłaty, a ewentualne środki pieniężne należne Klientowi zostaną przelane przez Pożyczkodawcę na Rachunek bankowy Klienta. |
Uprawnienie kredytodawcy do zastrzeżenia prowizji za spłatę kredytu przed terminem* |
Nie dotyczy |
Sprawdzenie w bazie danych Jeżeli kredytodawca odmówi Panu/Pani udzielenia kredytu konsumenckiego na podstawie informacji zawartych w bazie danych, jest obowiązany niezwłocznie przekazać Panu/Pani bezpłatną informację o wynikach tego sprawdzenia oraz wskazać bazę danych, w której tego sprawdzenia dokonano |
Pożyczkodawca jest instytucją pożyczkową w rozumieniu art. 5 pkt 2a lit. c) ustawy dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim, w związku z czym w celu realizacji wymogów zawartych w art. 9 ust. 1 i 2 tej ustawy, Pożyczkodawca ma obowiązek Oceny zdolności kredytowej Klienta, w tym korzystając z własnych baz danych i zewnętrznych bazach danych. Pożyczkodawca informuje Klienta, że w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia Oceny zdolności kredytowej i realizacji obowiązków nałożonych na Pożyczkodawcę przez prawo, dane osobowe Klienta i informacje dotyczące zobowiązań Klienta wynikających z Umowy będą przetwarzane przez Pożyczkodawcę, a na podstawie zgód Klienta udzielonych Pożyczkodawcy w procesie składania Wniosku na Stronie internetowej będą udostępniane przez Pożyczkodawcę podmiotom trzecim prowadzącym zewnętrzne bazy danych, wskazanym Klientowi w procesie składania Wniosku na Stronie internetowej. |
Prawo do otrzymania projektu umowy o kredyt Ma Pan/Pani prawo do otrzymania, na wniosek, bezpłatnego projektu umowy o kredyt konsumencki, chyba że w chwili gdy zgłasza Pan/Pani takie żądanie, kredytodawca nie wyraża woli zawarcia z Panem/Panią umowy |
Przed zawarciem Umowy, Klient jest uprawniony do żądania i otrzymania jej bezpłatnego projektu. Projekt Umowy jest również dostępny na Stronie internetowej. |
Czas obowiązywania formularza* |
Niniejsza informacja zachowuje ważność do końca dnia, w którym niniejszy formularz został otrzymany przez Klienta. |
5. Dodatkowe informacje podawane w przypadku sprzedaży usług finansowych na odległość
a) dane kredytodawcy |
|
Kredytodawca/w stosownych przypadkach przedstawiciel kredytodawcy w państwie członkowskim, w którym Pani/Pan mieszka:* |
Blue Finance Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Pańska 73, 00-834 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000884428, NIP: 7011020984, REGON: 388221973, o kapitale zakładowym w wysokości 1 100 000,00 zł, wpisana do rejestru instytucji pożyczkowych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem RIP000553. |
Adres: (siedziba) |
ul. Pańska 73, 00-834 Warszawa |
Numer telefonu: |
+48 222 30 20 30 |
Adres poczty elektronicznej: |
kontakt@nexu.pl. |
Numer faksu: |
Nie dotyczy |
Adres strony internetowej:* |
www.nexu.pl |
Rejestr* |
Rejestr przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzony przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000884428. Rejestr Instytucji Pożyczkowych prowadzony przez Komisję Nadzoru Finansowego - numer RIP000553. |
Organ nadzoru* |
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z siedzibą w Warszawie przy ul. Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa. |
b) dane dotyczące umowy |
|
Odstąpienie od umowy* |
Klient może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy. W celu odstąpienia od Umowy Klient powinien złożyć Pożyczkodawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z zachowaniem następującej formy pod rygorem nieważności:
Składając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do Umowy. Termin na odstąpienie od Umowy jest zachowany, jeżeli Klient prześle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy. Klient nie ponosi kosztów związanych z odstąpieniem od, z wyjątkiem Odsetek kapitałowych za okres od dnia wypłaty Kredytu do dnia spłaty (zwrotu) Kredytu (o ile Kredyt został poddany oprocentowaniu). Klient jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu na rzecz Pożyczkodawcy Kredytu wraz z Odsetkami kapitałowymi (o ile Kredyt został poddany oprocentowaniu), nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Klient dokonuje zwrotu Kredytu na rzecz Pożyczkodawcy poprzez:
W przypadku braku zwrotu przez Klienta wypłaconych kwot Kredytu w terminie Pożyczkodawca rozpocznie naliczanie (maksymalnych) Odsetek za opóźnienie od niezwróconej w terminie wypłaconych kwot Kredytu, a Klient będzie zobowiązany do zwrotu Pożyczkodawcy wypłaconych kwot Kredytu wraz z naliczonymi Odsetkami za opóźnienie. |
Wybór prawa właściwego* Do zawartej z Panem/Panią umowy o kredyt będzie miało zastosowanie prawo: |
Prawo polskie |
Postanowienie umowy dotyczące wyboru prawa właściwego lub właściwego sądu* |
Prawo polskie |
Prawo właściwe dla zobowiązań pozaumownych wynikających z kontaktów handlowych mających miejsce przed zawarciem umowy: |
Nie dotyczy |
Język umowy/język komunikacji* |
Język polski |
c) dane dotyczące odwołań |
|
Pozasądowe rozstrzyganie sporów |
Wszelkie ewentualne spory powstałe między Klientem a Pożyczkodawcą dotyczące Umowy, w szczególności wynikającego z negatywnego rozpatrzenia reklamacji, stosownie do art. 35 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, mogą zostać na wniosek Klienta rozwiązane na drodze pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów. Organem właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów jest Rzecznik Finansowy. Dane kontaktowe Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje na temat zasad i procedury pozasądowego rozwiązywania sporów przez Rzecznika Finansowego można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej Rzecznika Finansowego pod adresem: https://rf.gov.pl. W celu rozwiązania sporu powstałego pomiędzy Klientem a Pożyczkodawcą, Klient może również skorzystać z utworzonej przez Komisję Europejską „Europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów” („Platforma ODR”). Platforma ODR to interaktywna strona internetowa umożliwiająca internetowe pozasądowe rozwiązywanie sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług, zawieranych przez konsumentów mieszkających w Unii Europejskiej i przedsiębiorców z siedzibą w Unii Europejskiej. Platforma ODR jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/odr . |
Kalkulacje dokonane za pomocą powyższego kalkulatora mają jedynie charakter podglądowy stanowiący zaproszenie do zawarcia Umowy limitu kredytowego na wskazanych warunkach w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Ostateczna decyzja o przyznaniu Limitu kredytowego oraz jej warunkach zależą od dokonania przez Blue Finance Polska sp. z o.o. pozytywnej Oceny zdolności kredytowej Klienta.